Biuletyn Informacji Publicznej
Urząd Gminy w Słupi

Wyszukiwarka

Treść strony

Zameldowanie na pobyt stały obywateli RP

Zmieniasz swoje stałe miejsce zamieszkania? Chcesz zameldować się na pobyt stały pod nowym adresem? Sprawdź jak to zrobić.


 Krok po kroku

  1. Wypełnij formularz zgłoszenia pobytu stałego.
  2. Dokumenty przekaż do urzędu.
  3. Po pozytywnym rozpatrzeniu Twojego wniosku zostaniesz zameldowany.
  4. Odbierz zaświadczenie o zameldowaniu na pobyt stały.

Wymagane dokumenty

  1. Formularz zgłoszenia pobytu stałego
    [!] Musisz przygotować odrębny wniosek dla każdej osoby, która się melduje, również dla dziecka.
  2. Do wglądu dokument, który potwierdzi Twoją tożsamość np. dowód osobisty lub paszport. 
  3. Jeśli jesteś właścicielem lub masz inny tytuł prawny do lokalu, w którym chcesz się zameldować np. jesteś jego właścicielem lub masz umowę najmu – przynieś do wglądu jeden z dokumentów, który to 
    potwierdzi, np.: 
  • umowę cywilnoprawną,
  • odpis z księgi wieczystej,
  • decyzję administracyjną,
  • orzeczenie sądu.

 [!] Na formularzu zgłoszenia pobytu stałego (pkt 6 wniosku). właściciel lub inny podmiot, który ma tytuł prawny do mieszkania, musi potwierdzić, że przebywasz w tym lokalu.  

    4. Jeśli meldujesz inną osobę musisz mieć dodatkowo do wglądu:

  • dokument, który potwierdza, że możesz działać w jej imieniu np. pełnomocnictwo, orzeczenie sądu o ustanowieniu opieki,
  • swój dokument tożsamości np. dowód osobisty lub paszport.

Opłaty

Nie musisz płacić za złożenie wniosku o zameldowanie na pobyt stały.

Miejsce złożenia i odbioru

  1. Osobiście w Urzędzie Gminy w Słupi. 
  2. Przez stronę internetową www.gov.pl.

Składam wniosek przez internet:
Jeśli chcesz zameldować się przez internet, potrzebujesz profilu zaufanego, certyfikatu kwalifikowanego lub e-dowodu. Pozwalają one potwierdzić Twoją tożsamość.

  1. Wejdź na stronę www.gov.pl
  2. Kliknij przycisk Zamelduj się. 
  3. System przeniesie Cię na stronę profilu zaufanego. Zaloguj się na swoje konto.
  4. Wypełnij formularz.
  5. Sprawdź i podpisz zgłoszenie. Potwierdzenie wysłania zgłoszenia otrzymasz na swoją skrzynkę ePUAP.  

Termin odpowiedzi

 Twój wniosek rozpatrzymy niezwłocznie.

 Uwagi

  1. Musisz zameldować się w miejscu pobytu stałego najpóźniej w 30 dniu pobytu w tym miejscu. Ten czas liczymy od dnia Twojego przybycia do tego miejsca.  
  2. Jeśli zmieniasz miejsce pobytu stałego, nie musisz wymeldowywać się z poprzedniego miejsca –  zostaniesz automatycznie wymeldowany z poprzedniego adresu. 
  3. Zgłoszenie urodzenia dziecka we właściwym Urzędzie Stanu Cywilnego (USC) zastępuje zameldowanie. Kierownik USC, który sporządzi akt urodzenia, od razu je zamelduje z datą 
    sporządzenia aktu. Dziecko zostanie zameldowane w miejscu pobytu stałego rodziców albo tego z rodziców, u którego faktycznie przebywa.  
  4. Jeśli Twoje dziecko urodziło się za granicą, ale przebywa na stałe w Polsce – po dokonaniu  transkrypcji aktu urodzenia – musisz zameldować je na pobyt stały.
  5. Zaświadczenie o zameldowaniu jest ważne do chwili zmiany miejsca pobytu.  

Podstawa prawna

  1. Ustawa z dnia 24 września 2010 r. o ewidencji ludności
  2. Rozporządzenie Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 13 grudnia 2017 r. w sprawie  określenia wzorów i sposobu wypełniania formularzy stosowanych przy wykonywaniu obowiązku 
    meldunkowego (ze zm.)

Metryka

  • Autor lub odpowiedzialny za treśćAnna Nockowska
  • OpublikowałAnna Nockowska
  • Data publikacji2025-01-10 09:19
  • Ostatnio zmodyfikowałAnna Nockowska
  • Ostatnia modyfikacja2025-01-10 09:36

Metryka strony

Ilość odwiedzin obecnej strony: 1640
Ostatnia aktualizacja treści obecnej strony: 2025-03-04 08:16:05